Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kunnen pootjes mijn vloer beschadigen?
In de basis zijn alle vloeren ( hout,laminaat,tegels, gietvloer, enz. ) krasgevoelig, zeker als u met uw meubels schuift over een dergelijke vloer.
U bent zelf verantwoordelijk voor het treffen van een voorziening ( bijvoorbeeld het plakken van vilt aan de onderzijde van de pootjes ) om krassen en/of beschadigingen van uw vloer te voorkomen.
Gaat de garantie weer opnieuw in na reparatie of vervanging?
Alleen wanneer u heeft moeten betalen voor de vervanging of reparatie, zal op dat specifieke onderdeel een nieuwe garantie ingaan.
Wanneer moet ik herstelkosten zelf betalen?
Op de meeste aankopen van vóór 1 juli 2017 wordt een aflopende CBW-garantie van 3 jaar gegeven. In het 2e en 3e jaar zal daarom een deel van de herstel- en voorrijkosten aan de klant worden doorberekend. In de jaren daarna of indien de schade niet binnen de garantie valt, komen deze kosten geheel voor uw rekening. Niettemin proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden.
Voor aankopen vanaf 1 juli 2017 geldt volledige CBW-garantie van 2 jaar.
Hoe lang duurt de afhandeling van een service-aanvraag en hoe kan ik dit navragen?
Dat is zeer variabel en afhankelijk van de aard van uw klacht. Kleine onderdelen omruilen of nabestellen kan enkele weken duren, terwijl de levertijd van grote onderdelen of complete meubelen kan oplopen tot dezelfde levertijd als die van uw oorspronkelijke aankoop. Zodra de bestelde onderdelen of meubelen bij ons binnen zijn, zullen wij direct telefonisch contact met u opnemen voor een afspraak.
Wat houdt een bezoek van de servicedienst in?
Onze servicedienst zal in eerste instantie de aangegeven klacht beoordelen. Indien uw klacht terecht is, zal getracht worden eventuele gebreken ter plaatse op te lossen. Wanneer hiervoor extra tijd of materialen benodigd zijn die niet voor handen zijn, kan worden aangegeven of er een vervolgafspraak gemaakt moet worden.
Worden beschadigde meubelen altijd omgeruild?
Wanneer gebreken kunnen worden verholpen middels reparatie, dan zal altijd voor deze optie gekozen worden. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Slechts wanneer herstel niet mogelijk is, zal gekeken worden naar de optie vervanging.
Wat kan ik doen als ik een vraag heb of probleem met mijn meubel?
Bij de aankoop heeft u een informatieboekje gekregen met alle productinformatie en onderhoudtips. Hierin worden de (natuurlijke) eigenschappen van alle materialen, stoffen en leders uitgelegd en worden eenvoudige oplossingen gegeven. Komt u er zelf niet uit, dan kunt u uw vraag of mededeling indienen middels een contactformulier.
Wat als mijn meubelen niet naar binnen kunnen?
U bent als bewoner verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van uw woning, opdat een vlotte bezorging mogelijk is. Dit is overeenkomstig de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Mocht bij aflevering blijken dat de bezorging niet zonder risico van beschadiging gaat lukken, dan zult u een nieuwe bezorgafspraak moeten maken. Wanneer gebruik moet worden gemaakt van een takel of verhuislift, zijn deze kosten voor uw rekening.
Kan ik mijn aankoop (kostenloos) wijzigen of annuleren?
Ja, maar niet kosteloos. U bent vanaf het moment van aankoop gehouden aan de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Bovendien wordt uw bestelling direct bij onze toeleveranciers geplaatst en wordt het gehele productieproces meteen in werking gesteld. Elke wijziging daarna wordt beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke bestelling. Hier zijn veel kosten mee gemoeid, welke oplopen tot 30-50% van het aankoopbedrag.
Kunnen mijn bestelde meubelen worden opgeslagen?
Als u onverwacht om bepaalde redenen uw meubelen niet rond de afgesproken levertijd kunt afnemen, dan kunt u deze bij ons laten opslaan. Hiervoor rekenen wij geen extra opslagkosten, maar verzoeken wij u wel tot 50% van het aankoopbedrag aan te betalen. Dan is namelijk het merendeel van onze kosten gedekt.
Wanneer worden mijn meubelen geleverd?
De maximale levertijd staat voorgedrukt op uw aankoopbon. Deze periode kunt u aanhouden. Mocht er enige vertraging ontstaan, dan zullen wij u berichten (indien bekend). Zodra uw meubelen bij ons binnen zijn, nemen wij meteen contact met u op. In enkele gevallen loopt de levertijd wel eens uit. Wij mogen maximaal 1 maand uitlopen om aan onze leveringsverplichting te kunnen voldoen overeenkomstig de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).
Zijn meubelen ook verkrijgbaar in andere uitvoeringen?
Wij streven naar een compleet en gevarieerd aanbod, maar kunnen u helaas niet alle mogelijkheden in onze woonwinkels laten zien. Niettemin zijn de meeste meubelproducten in diverse maten, uitvoeringen, stoffen, leders en kleuren verkrijgbaar. In onze woonwinkels kunnen wij u hier volledig over informeren.
Waarom vraagt Den Elzen Wonen | Slapen | Design om een aanbetaling?
Om enige zekerheid te hebben dat een aankoop ook daadwerkelijk worden afgenomen, vragen wij onze klanten om een aanbetaling. Als CBW-erkend bedrijf bieden wij u tegelijkertijd een aanbetalingsgarantie (max. 25%), zodat u de aanbetaling nooit kwijt bent in geval van een faillissement of andere calamiteit.
Gratis opslagservice!
Is uw woonkamer of slaapkamer nog niet klaar, maar zijn uw meubelen inmiddels al binnen? Dan heeft u de mogelijkheid uw meubelen geheel gratis op te slaan in ons magazijn. En zodra u er klaar voor bent maakt u een afspraak voor de levering van uw nieuwe meubelen.
Vakkundig personeel!
Onze deskundige woonadviseurs staan altijd voor u klaar met het beste advies! En geheel gratis natuurlijk.En na bestelling komen onze vakkundige bezorgers uw bestelling plaatsen op de plaats waar u wenst.
CBW erkend!
Bij ons bent u zeker van uw aankoop, want Den Elzen Wonen | Slapen | Design is een CBW erkende woonwinkel. Dit biedt u vele voordelen, maar vooral ook zekerheid en garantie voor uw aankopen.
Laagste prijs garantie!
Den Elzen Wonen | Slapen | Design biedt alle klanten de laagste prijs garantie. Wanneer u uw aankoop in een andere (web)winkel nog goedkoper ziet (wat eigenlijk niet kan), dan betalen wij het verschil aan u terug. Indien de koop- en leveringsvoorwaarden hetzelfde zijn, en gemeld binnen 2 weken na aankoopdatum.